Praktycznie wszystkie markety budowlane oraz sklepy wielkopowierzchniowe raz na tydzień, raz w miesiącu czy też raz na jeden rok wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientom z ofertą gazetki promocyjnej. Do takich zalicza się gazetka Lewiatan. Jednak powinniśmy wyjaśnić, czym są takie gazetki promocyjne oraz jaką rolę w zakresie marketingu danej firmy one spełniają.
Wszystko zaczęło się w 1989 roku przemianach ustrojowych w Polsce, kiedy to gospodarka, która była centralnie sterowana, została zastąpione gospodarką wolnorynkową. Wtedy właśnie cała branża handlowa mogła się rozwijać. Właśnie tak się stało w Polsce. Nie musieliśmy długo czekać, aż dokonał się kolejny przełom. Otóż w naszym kraju doszło do otwarcia pierwszego hipermarketu. Był nim Auchan i znajdował się w miejscowości Piaseczno niedaleko Warszawy. To właśnie ta francuska sieć stworzyła pierwszą gazetkę promocyjną dla swoich klientów. Można ją z powodzeniem uznać za pierwowzór dzisiejszych gazetek promocyjnych.
Czym jest gazetka promocyjna?
Gazetka promocyjna lub tez gazetka reklamowa jest terminem, który odnosi się do druku oraz służy celom informacyjnym. To właśnie takie gazetki kierowane są do klientów danej sieci. Taką rolą ma pełnić z pewnością gazetka Lewiatan. Gazetka reklamowa świetnie nadaje się do szybkiego rozpowszechniania. Liczy sobie od kilku do kilkunastu stron i są w niej zawarte najlepsze w danym momencie promocje oraz wiele różnych produktów, jakie dany hipermarket ma do zaoferowania. Taka gazeta promocyjna ma zachęcić nas, potencjalnych klientów, do zakupu danego przedmiotu w danym markecie lub supermarkecie. O tym pewnie wszyscy wiemy, dlatego wiele osób chętnie zabiera po zakupach gazetkę promocyjną ze sobą, żeby następnie w domu na spokojnie zapoznać się z jej wszystkimi propozycjami, jakie odnoszą się do aktualnych promocji.
Właśnie taka gazeta reklamowa ma za zadanie poinformować wszystkich konsumentów o tym, że dany hipermarket ma wiele produktów w tak zwanej akcji specjalnej, na przykłady sezonowej wyprzedaży lub też trwającej promocji. W każdej gazetce musi być wyraźnie umieszczona grafika, żeby odróżnić dane akcje promocyjne od innych. Są to produkty różnych marek oraz różnych producentów.
Czym jest sprzedaż miejsca w gazetce reklamowej?
Każdy z hipermarketów oferuje swoim biznesowym partnerom oraz producentom artykułów, jakie są sprzedawane w danym supermarkecie, powierzchnie reklamowe w promocyjnych gazetkach. Kiedy dana firma zdecyduje się na wykupienie większego obszaru w specjalnie przygotowanym druku, wtedy nie tylko zostanie wyeksponowany konkretny produkt, ale także będzie zawarta informacja dla klienta o organizowanym w danym czasie konkursie. To może zachęcić wiele osób do skorzystania z danego produktu, a także do wzięcia udziału w konkursie. Z tego typu pomysłów korzysta wiele firm, które sprzedają w marketach swoje produkty i chcą zdobyć jak najwięcej klientów. Wtedy świetnie sprawdzają się oraz są pomocne tego typu gazetki promocyjne. Wiele firm dostrzegło w tej formie promocji swoich produktów oraz towarów spory potencjał.
Najnowsze komentarze